Boekhouding en administratie uitbesteden?

Boekhouding en administratie uitbesteden?

Boekhouding en administratie uitbesteden is een oplossing voor jou  als je:

  • meer tijd wil hebben,
  • meer winst wil maken,
  • je geld beter wil beheren zodat je altijd voldoende geld hebt,
  • financieel onderbouwde keuzes wil maken die bijdragen aan jouw winst.

Wij bereiken dit samen met jou in 3 stappen.

    1. Een goede boekhouding in 30 minuten per week

    Jij als ondernemer wordt meestal niet blij van je boekhouding. Het kost teveel tijd en leidt tot frustraties. Met als gevolg dat de boekhouding gaat versloffen. Dat is een probleem, want de boekhouding is de basis voor alle volgende stappen.

    Wij helpen je met de implementatie van gewoonten, processen en systemen. Hierdoor wordt de boekhouding een wekelijkse gewoonte die vrijwel geen tijd en energie kost. Dit bereiken we door:

    • Een volledige online boekhouding, die voortdurend bijgewerkt wordt.
    • Optimaal gebruik van technologie als geautomatiseerde koppeling met bankrekeningen, automatisch boeken van facturen, apps voor scannen van facturen en betaalopdrachten aanmaken vanuit de boekhouding.
    • Inrichten van heldere processen die consistent uitgevoerd worden.

    Zodra de boekhouding goed geregeld is, is de basis gelegd om naar de toekomst te gaan kijken met het winstplan.


    2. Meer winst maken door het maken van een winstplan (optioneel)

    Zodra de boekhouding goed geregeld is, is de basis gelegd. We gaan je helpen meer winst te maken, echt geld. Dat doen we door de doelen die jij wil bereiken met je onderneming concreet te maken: vertalen in omzet, kosten, belastingen, salaris en winst (na uitbetaling van je salaris). Daarvoor moeten we in gesprek gaan over bijvoorbeeld:

    • Wat wil je bereiken over 3-5 jaar?
    • Wat wordt jouw omzet komend jaar?
    • Wat heb je nodig om die omzet te bereiken en wat kost dat?
    • Hoeveel wil jij maandelijks verdienen (jouw salaris)?
    • Hoe kun jij omzet en kosten beïnvloeden om tot het gewenste resultaat te komen?

    Dit winstplan maakt duidelijk of jouw ambities haalbaar zijn, het geeft je meer focus en het helpt je bij het maken van keuzes. En die zaken gaan op termijn leiden tot meer winst.

    3. Altijd voldoende geld door goed beheer van je geld (optioneel)

    Goed omgaan met geld is veel moelijker dan geld verdienen. Door jouw doelstellingen te vertalen in omzet, kosten, belastingen, salaris en winst is een belangrijke basis gelegd. En het is een supereenvoudige basis met slechts 5 rubrieken.


    Wij rapporteren jou maandelijks over de werkelijke cijfers t.o.v. de beoogde cijfers voor die 5 rubrieken. Omdat het zo’n eenvoudig schema is, kijk jij hier veel beter naar dan naar de jaarrekening of andere ingewikkelde financiële rapportages. Het leidt er ook toe dat jij veel meer gaat focussen op omzet en kosten en niet op winst.

    Meest gestelde vragen

    “Zijn ze wel betrouwbaar?”

    Een goede vraag! Veel van onze klanten hebben ons dat al gevraagd. Wij zijn buitengewoon betrouwbaar ………… Nee, dit is geen grapje. Vraag het aan onze klanten. Wij benutten alle fiscale mogelijkheden maar we houden ons strikt aan de wet.

    We sluiten een duidelijke overeenkomst waarin precies staat wat wij voor je doen en wat dat gaat kosten.

    “Kan ik niet veel goedkoper elders terecht?”

    Niet veel goedkoper maar ongetwijfeld goedkoper. Wij concurreren niet op prijs. Wij willen ondernemers zoveel mogelijk administratieve en fiscale corvee uit handen nemen. Daarnaast werken we erg efficiënt door veel te automatiseren. Binnen die randvoorwaarden bepalen we een prijs die gebaseerd is op de normale hoeveelheid werk.

    “Maar overstappen is ingewikkeld volgens mijn boekhouder”

    Nee hoor, het is eenvoudig. Je neemt contact op met ons en we maken een afspraak. Als we een klik hebben, dan gaan we ervoor. Binnen één dag richten we jouw administratie in en je kan beginnen.

    De meest recente jaarrekening van je huidige boekhouder is het vertrekpunt. En is die nog niet gereed? Geen probleem, je kan toch starten. Zodra die jaarrekening klaar is, nemen we de gegevens over.

    “Zijn ze wel deskundig?”

    Bekijk de vele artikelen over allerlei onderwerpen op onze website. We hebben een uitstekende financiële en fiscale kennis. Als we die niet zouden hebben, zou de NOAB ons nooit geaccepteerd hebben als lid. We verzorgen administraties voor eenmanszaak, vof, maatschap, BV en stichting. En soms stuiten we op vragen waarvoor onze expertise onvoldoende is. Dat komt ook voor. Dan schakelen we iemand van Loorbach Financiële Diensten in.

    “Bespaar ik echt zoveel tijd door met jullie te werken?”

    Uit onderzoek blijkt dat een gemiddelde ondernemer uit het MKB 2 dagen per maand kwijt is aan administratieve en fiscale corvee. Dat is bijna 5 werkweken per jaar! Uit ervaring weten we dat onze klanten meestal een paar uur per maand kwijt zijn aan het doorsturen van facturen, bonnetjes en personeelsmutaties en ons vragen te stellen over administratieve en fiscale zaken.

    Dat betekent ongeveer 15 vakantiedagen extra per jaar.

    “Online klinkt efficiënt, maar adviseren jullie mij ook?”

    Deze vraag hebben we al vaak gehad. En uiteraard adviseren we jou gevraagd en ongevraagd. Daarom lopen we een paar keer per jaar jouw administratie door om te kijken of we zaken kunnen verbeteren. Verder nodigen we je uit om ons vragen te stellen zodra je denkt over een onderwerp advies nodig te hebben. Want dat weet jij altijd het beste.

    “Wat betaal ik boven het vaste maandbedrag?”

    Niets, we hebben een vast bedrag per maand afgesproken en daar houden we ons aan. Voor dat bedrag krijg je alle diensten die nodig zijn voor je boekhouding en belastingaangiften. We hebben een aparte lijst met extra diensten die buiten het abonnement vallen. Het opstellen van een winstplan en bijbehorende maandelijkse rapportages vallen ook onder de extra diensten.

    “Communiceren jullie alleen via mail, telefoon en Skype?”

    Nee hoor, je kunt ons altijd een bezoek brengen voor een persoonlijk gesprek. Maar onze klanten komen uit heel Nederland. En als je op 200 kilometer afstand woont, heeft een overleg via Skype veel voordelen.

    Uitbesteden van je administratie?

    Hoe werkt het als je je boekhouding aan ons uitbesteedt?

    Inkoopfacturen

    Je bonnetjes en inkoopfacturen fotografeer (of scan) je. Daarna wordt die automatisch naar het email adres gemaild dat speciaal voor jouw administratie is geopend. Dat kan ook met een smartphone. Wij doen de rest. Zo raak je nooit meer een bonnetje kwijt.


    Verkoopfacturen

    Als je gebruik maakt van onze speciale factuur module worden jouw verkoopfacturen automatisch geboekt. Je betaalt daarvoor een bescheiden bedrag aan Reeleezee. De kosten daarvan bespaar je vaak weer omdat wij minder handmatige boekingen moeten doen.


    Online inzage in je cijfers

    We werken volledig online en daardoor in heel Nederland. Locatie speelt geen rol. Met online inzage heb je overal en altijd inzicht in je cijfers. van globaal tot op niveau van mutaties en onderliggende facturen (via drilldown-overzichten). En omdat wij mutaties vrijwel altijd binnen 48 uur verwerken, heb je altijd actuele cijfers.

    Betaalrekening en nog niet betaalde facturen

    Meestal kunnen we je betaalrekening automatisch koppelen met de boekhouding. Zo zijn je betaalgegevens altijd actueel. Daardoor heb je altijd inzicht in de facturen die nog niet betaald zijn.

    Digitaal archief

    Alle facturen worden ingelezen en gekoppeld aan de boekingen. Op die manier bouw jij een volledig digitaal archief op van al je facturen en na vertrek bij ons houd je 7 jaar lang toegang voor een bescheiden bedrag per jaar!

    Onbeperkt vragen stellen


    Je kunt ons onbeperkt vragen stellen via telefoon, mail en Skype. Zonder extra kosten.




    Inzichtelijke jaarrekening


    We maken een jaarrekening volgens in Nederland algemeen aanvaarde grondslagen voor de financiële verslaglegging. Als je een BV hebt, stellen we uiteraard ook wettelijk verplichte deponeringstukken op voor de Kamer van Koophandel. Veel belangrijker, je hebt voortdurend online inzicht in de ontwikkeling van je Winst & Verlies rekening en je balans. Geen oude gegevens van vorig jaar, maar altijd actuele cijfers.

    Bespreking van financiële en fiscale attentiepunten

    Jaarlijks bespreken we de jaarrekening met speciale aandacht voor financiële of fiscale zaken die je zou kunnen verbeteren. En als we in de loop van het jaar zien dat je voordelen kunt behalen, dan zullen we je ongevraagd advies geven.





    Belastingaangiften


    We verzorgen alle soorten belastingaangiften (btw, loonheffingen, inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting). Uiteraard passen we alle aftrekposten toe. Daarbij betreden we (zonder jouw uitdrukkelijk toestemming) niet het grijze gebied van de belastingregels. Zo ben 100% fiscaal proof en krijg je geen onverwachte naheffingen over wel 5 jaar terug.



    Winstplan (optioneel)

    Als je kiest voor het winstplan ontvang je na afloop van elke maand een overzicht waarin je doelstellingen voor omzet, kosten, belastingen, salaris en winst worden vergeleken met de werkelijke waarden.

    Dat geeft meer focus, betre financiële beslissingen en daardoor meer winst.

    Vaste maandtarieven

    Een vast maandbedrag voor een compleet abonnement, vanaf invoer van facturen tot jaarrekening en belastingaangiften. Geen “uurtje-factuurtje” dus je weet 100% waar je aan toe bent. Zie onze scherpe tarieven.

    Wil jij ook je administratie uitbesteden voor meer winst en meer vrije tijd?