Tarieven voor uitbesteden van administratie

Bij Boekhoudbedrijf voor MKB doen we er alles aan om het leven van onze klanten aangenamer te maken. Dat doen we vooral door een hoge graad van automatisering. Dat levert onze klanten gemak en tijdwinst.

Uiteraard wil je weten wat je van ons administratiekantoor kunt verwachten. Dat kunnen we glashelder uitleggen. Je betaalt een vast bedrag per maand voor een compleet pakket van administratieve en fiscale diensten.

We leveren onze diensten via een aantal abonnementen. Het prijs van een abonnement is gebaseerd op een schatting van de hoeveelheid werk bij een normale administratie. Hieronder zie je welke diensten in welk abonnement worden aangeboden.

ZZP/Starter

  • 250 betaaltransacties
    en facturen* per jaar
  • Volledige online boekhouding
    BTW-aangifte per kwartaal
    Vaste activa administratie
    Onbeperkt vragen stellen
    Jaarrekening
    Bespreken jaarrekening
    Aangifte IB
    Aangifte IB Partner
    Aangifte VPB
    Extra mutaties €1,50

€ 89,- per maand

ZZP Plus

  • 700 betaaltransacties
    en facturen* per jaar
  • Volledige online boekhouding
    BTW-aangifte per kwartaal
  • Vaste activa administratie
    Onbeperkt vragen stellen
    Jaarrekening
    Bespreken jaarrekening
    Aangifte IB
    Aangifte IB Partner
    Aangifte VPB
    2 adviesuren
    Online inzage
    Extra mutaties €0,90

€ 115,- per maand

MKB

  • onbeperkt aantal
    boekingen* per jaar
  • Volledige online boekhouding
    BTW-aangifte per kwartaal
    Vaste activa administratie
    Onbeperkt vragen stellen
    Jaarrekening
    Bespreken jaarrekening
    Aangifte IB
    Aangifte IB Partner
    Aangifte VPB
    Online inzage
    Salarisadministratie
    Aangifte loonheffingen

Offerte

Alle prijzen op deze website zijn exclusief btw.

Meerprijs per maand voor:
Vof met 2 vennoten: € 20,-
BV € 20,-
Salarisspecificatie € 12,- plus eenmalig voor inrichting €38,-

Past jouw administratie niet in één van deze pakketten? Vraag een offerte!

Vraag een offerte!

Gedeeltelijk zelf doen en > 50% korting

Wil je een gedeelte zelf doen? Dat kan ook! Het voordeel is vooral dat je direct ziet waar bijvoorbeeld de kosten te snel stijgen of de omzet achter blijft bij de verwachtingen. We bieden 2 mogelijkheden:

1. Via eigen Reeleezee abonnement, 50% korting

Je doet zelf de boekingen en de btw aangiften. Je neemt via ons een abonnement op een administratie module van Reeleezee. Reeleezee gaat jou daarvoor apart factureren naast onze factuur.

Wij kijken mee en je kunt ons onbeperkt vragen stellen. We zorgen er voor dat je niet vast loopt, controleren jouw boekingen, doen de vaste activa administratie, de btw correcties einde jaar, de jaarrekening en de belastingaangifte IB/VPB. Wij factureren je 50% van onze standaard abonnementsprijs.

2. Met behulp van onze boekhoudsjabloon, € 44 per mnd (alleen ZZP/Starter)

Je doet zelf de boekingen de de btw aangiften. Daarvoor krijg je van ons gratis een sjabloon. Dat sjabloon ondersteunt bij het doen van btw-aangifte en geeft je voortdurend inzicht in je omzet en kosten.

Je kunt ons onbeperkt vragen stellen. We zorgen er voor dat je niet vast loopt, controleren jouw boekingen, doen de vaste activa administratie, de btw correcties einde jaar, de jaarrekening en de belastingaangifte IB.

 

* Uitleg over het aantal betaaltransacties en facturen

Voorbeeld:

  • Je hebt 1500 verkoopfacturen per jaar. De verkoopfacturen kunnen vaak verwerkt worden als één verzameltransactie per maand. 12 stuks
  • Je koopt centraal in en krijgt bijvoorbeeld 20 inkoopfacturen per jaar. 20 stuks
  • Daarnaast heb je per jaar 70 facturen en bonnetjes voor overige kosten
    (huur, webhosting, lunches, kantoorartikelen, enz.). 70 stuks
  • Je hebt 125 betalingstransacties per jaar. 125 stuks

Totaal 227 betaaltransacties en facturen per jaar.

Uitbesteden van je complete boekhouding en administratie past binnen het tarief voor “ZZP/starter”.

 

Kosten in de hand houden

Als de verkoopfacturen afzonderlijk ingevoerd moeten worden, zijn er meer handmatige boekingen. Daarvoor rekenen we een extra vergoeding.

Vaak is het dan veel praktischer en goedkoper om via ons een abonnement te nemen op de facturatie module. Die module behoort bij ons boekhoudpakket (kosten ca. €10 per maand). Daarmee stel jij snel en gemakkelijk professioneel uitziende facturen op met eigen logo.

De facturen verstuur je per post of mail. Dit kan veilig vanaf iedere computer met een internetaansluiting. Wij helpen je uiteraard bij het opzetten van de administratie.

Deze werkwijze heeft veel voordelen:

Meer weten over uitbesteden van je administratie?

 

Ja, ik wil ook tijd en geld besparen door efficiënter te werken!

 

Extra diensten buiten de vaste abonnementen

Rapport met tussentijdse cijfers
Met onze online inzage kun je je cijfers altijd inzien. Wil je in de loop van het jaar een rapport met cijfers van ons ontvangen voor je bank, o.i.d. Tarief: €250,-

Na vertrek 7 jaar toegang
Als je vertrekt bij ons of je bedrijf beëindigt, heb je de keuze om je administratie te laten verwijderen of om te zetten naar een archief administratie.
Als je kiest voor verwijderen, ontvang je van ons een bestand met jouw bedrijfsgegevens (z.g. AuditFile) en verwijderen we je administratie. In die AuditFile zijn de scans van je facturen niet opgenomen. Wij brengen dan verder geen kosten meer in rekening.
Als je kiest voor een archief administratie zijn al je gegevens nog 7 jaar lang te raadplegen inclusief de scans van je facturen. Tarief: €50,- per jaar.

Aangifte btw via MOSS
Als je volledig digitale diensten levert aan particulieren, moet je aangifte doen in het land van je afnemer. Dat kan via de Nederlandse Belastingdienst middels de regeling MOSS. Dat is een aparte aangifte naast de regulier btw aangifte. Tarief: €200,- per jaar.

Geconsolideerde jaarrekening
Standaard ontvangt iedere BV een eigen enkelvoudige jaarrekening. Heb je daarnaast ook een geconsolideerde jaarrekening nodig? Die kunnen we ook opstellen. Het extra bedrag dat je betaalt is afhankelijk van het aantal BV’s dat wordt meegenomen in de consolidatie. Tarief: €375 (voor 2 BV’s, elke extra BV kost €250,-

BV in of BV uit
Op enig moment kan het interessant zijn om een Eenmanszaak of VOF om te zetten in een B.V. of andersom. Aan deze overgang zitten fiscaal wel wat haken en ogen. Wij kunnen je daarbij begeleiden en ervoor zorgen dat het hele traject fiscaal goed verloopt. De manier waarop de transitie verloopt, verschilt per situatie. Wij zullen altijd vooraf een prijs voorleggen. Dat is dan ook een gegarandeerd vast tarief. Tarief: €300,- tot €900,-

Controleren financieel plan
Een financieel plan is onderdeel van een ondernemingsplan of een investeringsplan. De inhoud van dat plan maak je natuurlijk zelf. Als je dat plan door ons wil laten controleren en waar nodig aanpassen, dan kan dat. Tarief: €200,- tot €400,-

Begeleiding belastingcontrole
Soms besluit de belastingdienst om je administratie te controleren. Je krijgt hiervan een schriftelijke aankondiging. Omdat wij alle administraties goed bijhouden, kunnen we je alle benodigde informatie leveren. Die kun jij aan de inspecteur overhandigen. En als de inspecteur aanvullende informatie wil zien, leveren wij die ook. Daarom zijn wij niet nodig bij de controle. Wil je dat wij toch fysiek aanwezig zijn? Dat is natuurlijk geen probleem. Tarief: €400,-

Middeling inkomen
Heb je de laatste jaren een wisselend inkomen gehad? dan kun je via onze site een rekenmodel aanschaffen en zelf een verzoek indienen bij de belastingdienst. Je kunt ook ons verzoeken dat voor jou te doen. Tarief: €75

Indienen van een voorlopige aangifte
Op jouw verzoek kunnen we een voorlopige aangifte IB of VPB indienen. Tarief: 90,-

Dividend belasting
Keer je dividend uit? Dan kunnen we voor je BV een aangifte dividendbelasting indienen, tarief €80,-(inclusief verslag AvA); met een uitkeringstoets. Tarief: €140,- tot €200,-

Overige activiteiten
Dit kunnen activiteiten zijn over belastingjaren waarin de administratie niet door ons werd verricht.  Of het maken van berekeningen en het geven van adviezen. Dit factureren we op uur basis.
Tarief voor boekhoud werkzaamheden €60,- per uur, voor berekeningen en fiscale adviezen €80,- per uur.

Ja, ik wil ook tijd en geld besparen door efficiënter te werken!