Boekhouding en administratie uitbesteden?

Dit is een oplossing voor jou als je:

  • regelmatig bonnetjes kwijtraakt,
  • vaak twijfelt of je alle aftrekposten wel benut,
  • meestal het bedrag van de volgende btw aangifte niet weet,
  • handmatige lijstjes bijhoudt met nog openstaande verkoopfacturen,
  • op internet zoekt naar de btw verwerking van die buitenland factuur.


Je administratie is een echte corvee en kost je teveel tijd:

  • je bent uren bezig met facturen inboeken, en daarna
  • ga je dezelfde facturen opnieuw intypen in je banksysteem voor de betaling,
  • je krijgt boze reacties van klanten voor onterechte betalingsherinneringen,
  • je typt mutaties van je betaalrekening, je credit card en PayPal account handmatig in,
  • je moet je er toe zetten om tijdig je facturen te versturen

Met als gevolg:

  1. Je doet ’s avonds op de bank je administratie als je partner naar de sportschool is.
  2. Je raakt gestressed als je een blauwe envelop van de fiscus krijgt.
  3. Je hebt geen tijd om je kinderen te helpen met hun huiswerk.
  4. Je krijgt regelmatig een boete van de fiscus voor een te late aangifte of betaling.
  5. Je hebt totaal geen zin in het doen van je administratie.

Waarom je boekhouding en administratie aan ons uitbesteden?

Bij ons word je de ondernemer met de minste administratieve corvee:

  • Je hebt weer tijd om te sporten
  • je fiscale zaken zijn tip top geregeld
  • Je kunt je kinderen weer helpen met hun huiswerk.

Hoe werkt het als je je boekhouding aan ons uitbesteedt?

Inkoopfacturen

Je bonnetjes en inkoopfacturen fotografeer (of scan) je. Daarna wordt die automatisch naar het email adres gemaild dat speciaal voor jouw administratie is geopend. Dat kan ook met een smartfoon. Wij doen de rest. Zo raak je nooit meer een bonnetje kwijt.


Verkoopfacturen

Als je gebruik maakt van onze speciale factuur module worden jouw verkoopfacturen automatisch geboekt. Tot 3 facturen per maand is de factuurmodule gratis, daarboven betaal je iets extra. De kosten daarvan bespaar je vaak weer omdat wij minder handmatige boekingen moeten doen.


Online inzage in je cijfers

We werken volledig online en daardoor in heel Nederland. Locatie speelt geen rol. Met online inzage heb je overal en altijd inzicht in je cijfers van globaal tot op niveau van mutaties en onderliggende facturen (via drilldown-overzichten).


En omdat wij alle mutaties binnen 48 uur verwerken, heb je altijd actuele cijfers.


Betaalrekening en nog niet betaalde facturen

Meestal kunnen we jouw betaalrekening automatisch koppelen met de boekhouding. Zo zijn je betaalgegevens altijd actueel. Daardoor heb je altijd inzicht in de facturen die nog niet betaald zijn.


Digitaal archief

Alle facturen worden ingelezen en gekoppeld aan de boekingen. Op die manier bouw jij een volledig digitaal archief op van al je facturen (en na vertrek bij ons houd je 7 jaar lang toegang, vrijwel kosteloos!).


Onbeperkt advies

Je kunt ons onbeperkt vragen stellen via telefoon, mail en Skype. Zonder extra kosten.


Inzichtelijke jaarrekening

We maken een jaarrekening volgens in Nederland algemeen aanvaarde grondslagen voor de financiële verslaglegging.  Als je een BV hebt, stellen we uiteraard ook wettelijk verplichte deponeringstukken op voor de Kamer van Koophandel.


Veel belangrijker, je hebt voortdurend online inzicht in de ontwikkeling van je Winst & Verlies rekening en je balans. Geen oude gegevens van vorig jaar, maar altijd actuele cijfers.


Bespreking van financiële en fiscale attentiepunten

Jaarlijks bespreken we de jaarrekening met speciale aandacht voor financiële of fiscale zaken die je zou kunnen verbeteren. En als we in de loop van het jaar zien dat je voordelen kunt behalen, dan zullen we je ongevraagd advies geven.


Belastingaangiften

We verzorgen alle soorten belastingaangiften (btw, loonheffingen, inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting). Uiteraard passen we alle aftrekposten toe. Daarbij betreden we (zonder jouw uitdrukkelijk toestemming) niet het grijze gebied van de belastingregels. Zo ben 100% fiscaal proof en krijg je geen onverwachte naheffingen over wel 5 jaar terug.


Salarisadministratie

Wij zorgen uiteraard voor een foutloze salarisberekening en een tijdige aangifte loonheffingen.


Vaste maandtarieven

Een vast maandbedrag voor de beste kwaliteit. Alles zit in je abonnement inbegrepen van invoer van facturen tot jaarrekening en belastingaangiften. Geen “uurtje-factuurtje” dus je weet 100% waar je aan toe bent. Zie onze scherpe tarieven.

Je zou natuurlijk kunnen denken ............

“Zijn ze wel betrouwbaar?”

Een goede vraag! Veel van onze klanten hebben ons dat al gevraagd. Wij zijn buitengewoon betrouwbaar ………… Nee, dit is geen grapje. Vraag het aan onze klanten. Wij benutten alle fiscale mogelijkheden maar we houden ons strikt aan de wet.

En omdat wij overtuigd zijn van de kwaliteit die we leveren, hebben we erg eenvoudige algemene voorwaarden. Vergelijk die maar eens met de voorwaarden van andere kantoren. Wij behoeven ons niet aan alle kanten in te dekken.


“Kan ik niet veel goedkoper elders terecht?”

Niet veel goedkoper maar ongetwijfeld goedkoper. Wij concurreren niet op prijs. Wij willen ondernemers zoveel mogelijk administratieve en fiscale corvee uit handen nemen. Daarnaast werken we erg efficiënt door veel te automatiseren. Binnen die randvoorwaarden bepalen we een prijs die gebaseerd is op de normale hoeveelheid werk.


“Maar overstappen is ingewikkeld volgens mijn boekhouder”

Nee hoor, het is eenvoudig. Je neemt contact op met ons en we maken een afspraak. Als we een klik hebben, dan gaan we ervoor. Binnen één dag richten we jouw administratie in en je kan beginnen.

De meest recente jaarrekening van je huidige boekhouder is het vertrekpunt. En is die nog niet gereed? Geen probleem, je kan toch starten. Zodra die jaarrekening klaar is, nemen we de gegevens over.


“Zijn ze wel deskundig?”

Bekijk de vele artikelen over allerlei onderwerpen op onze website. We hebben een uitstekende financiële en fiscale kennis. We verzorgen administraties voor eenmanszaak, vof, maatschap, BV en stichting. En soms stuiten we op vragen waarvoor onze expertise onvoldoende is. Dat komt ook voor. Dan schakelen we iemand van de Zirkzee-Groep in.


“Bespaar ik echt zoveel tijd door met jullie te werken?”

Uit onderzoek blijkt dat een gemiddelde ondernemer uit het MKB 2 dagen per maand kwijt is aan administratieve en fiscale corvee. Dat is bijna 5 weken per jaar! Uit ervaring weten we dat onze klanten meestal een paar uur per maand kwijt zijn aan het doorsturen van facturen, bonnetjes en personeelsmutaties en ons vragen te stellen over administratieve en fiscale zaken.


Dat betekent ongeveer 15 vakantiedagen extra per jaar.


“Online klinkt efficiënt, maar adviseren jullie mij ook?”

Deze vraag hebben we al vaak gehad. En uiteraard adviseren we jou gevraagd en ongevraagd. Daarom lopen we een paar keer per jaar jouw administratie door om te kijken of we zaken kunnen verbeteren. Verder nodigen we je uit om ons vragen te stellen zodra je denkt over een onderwerp advies nodig te hebben. Want dat weet jij altijd het beste.


“Wat betaal ik boven het vaste maandbedrag?”

Niets, we hebben een vast bedrag per maand afgesproken en daar houden we ons aan. Voor dat bedrag krijg je alle diensten die nodig zijn voor je boekhouding en belastingaangiften. We hebben een aparte lijst met extra diensten die buiten het abonnement vallen.


“Communiceren jullie alleen via mail, telefoon en Skype?”

Nee hoor, je kunt ons altijd een bezoek brengen voor een persoonlijk gesprek. Maar onze klanten komen uit heel Nederland. En als je op 200 kilometer afstand woont, heeft een overleg via Skype veel voordelen.


Wil jij ook je administratie uitbesteden voor besparen op belastingen en meer vrije tijd?