Tarieven voor uitbesteden van administratie

Tarieven voor uitbesteden van administratie

Bij Boekhoudbedrijf voor MKB doen we er alles aan om het leven van onze klanten aangenamer te maken. Dat doen we vooral door een hoge graad van automatisering. Dat levert onze klanten gemak en veel tijdwinst.


Uiteraard wil je weten wat je van ons administratiekantoor kunt verwachten. Dat kunnen we glashelder uitleggen. Je betaalt een vast bedrag per maand voor een compleet pakket van administratieve en fiscale diensten.


We leveren onze diensten via abonnementen. Het tarief van een abonnement is gebaseerd op een schatting van de hoeveelheid werk bij een normale administratie. Hieronder zie je welke diensten in welk abonnement worden aangeboden.

Tarieven voor uitbesteden van administratie

ZZP/starter

€ 79,- per mnd

250 betaaltransacties en 

facturen* per jaar



Volledige online boekhouding

BTW aangifte per kwartaal


Vaste activa administratie

Opstellen en bespreken

jaarrekening


Onbeperkt vragen stellen

Aangifte VPB


Aangifte IB en IB partner

Extra mutaties €2




ZZP Plus

€ 115,- per mnd

600 betaaltransacties en

facturen* per jaar



Volledige online boekhouding

BTW aangifte per kwartaal


Vaste activa administratie

Opstellen en bespreken

jaarrekening


Onbeperkt vragen stellen

  Aangifte VPB


Aangifte IB en IB partner

Extra mutaties €2

Online inzage



MKB

Offerte

Afspraak over aantal betaaltransacties en facturen* per jaar


Volledige online boekhouding

BTW aangifte per kwartaal


Vaste activa administratie

Opstellen en bespreken

 jaarrekening


Onbeperkt vragen stellen

  Aangifte VPB


Aangifte IB en IB partner

Extra mutaties €2

Online inzage

Salarisadministratie

Loonaangifte

Bij relatief hoge aantallen betaaltransacties t.o.v. de aantallen facturen, worden de tarieven lager. Alle tarieven op deze website zijn exclusief btw.

Meerprijs per maand voor:

  • Vof met 2 vennoten: € 20,-
  • BV € 20,-
  • Salarisspecificatie € 12,- plus eenmalig voor inrichting €38,-

Past jouw administratie niet in één van deze pakketten? Vraag een offerte!

* Uitleg over het aantal handmatige boekingen

Voorbeeld:

  • Je hebt 1500 verkoopfacturen per jaar. De verkoopfacturen kunnen vaak verwerkt worden als één verzameltransactie per maand. 12 stuks
  • Je koopt centraal in en krijgt bijvoorbeeld 20 inkoopfacturen per jaar. 20 stuks
  • Daarnaast per jaar 70 facturen en bonnetjes voor overige kosten (huur, webhosting, lunches, kantoorartikelen, enz.) 70 stuks
  • Tenslotte nog 140 betalingstransacties per jaar. 140 stuks


Totaal 242 betalingstransacties en facturen per jaar.

Uitbesteden van je complete boekhouding en administratie past binnen het tarief voor “ZZP/starter”.

Kosten in de hand houden

Als de verkoopfacturen afzonderlijk ingevoerd moeten worden, zijn er meer handmatige boekingen. Daarvoor rekenen we een extra vergoeding.


Vaak is het dan veel praktischer en goedkoper om via ons een abonnement te nemen op de facturatie module. Die module behoort bij ons boekhoudpakket (kosten ca. €10 per maand). Daarmee stel jij snel en gemakkelijk professioneel uitziende facturen op met eigen logo.


De facturen verstuur je per post of mail. Dit kan veilig vanaf iedere computer met een internetaansluiting. Wij helpen je uiteraard bij het opzetten van de administratie.


Deze werkwijze heeft veel voordelen:

  • Alle gegevens worden direct verwerkt in de boekhouding.
  • Hierdoor beschik je altijd over actuele gegevens.
  • Je hoeft geen bestanden meer met ons uit te wisselen.
  • Je hoeft geen back-ups meer te maken, want je hebt een volledig digitaal archief van alle facturen.

Meer weten over het uitbesteden van je administratie?

Gedeeltelijk zelf doen en  50% korting

Via eigen Reeleezee abonnement

Je doet zelf de boekingen en de btw aangiften. Je neemt via ons een abonnement op een administratie module van Reeleezee. Reeleezee gaat jou daarvoor apart factureren naast onze factuur.

Wij kijken mee en je kunt ons onbeperkt vragen stellen. We zorgen er voor dat je niet vast loopt, controleren jouw boekingen, doen de vaste activa administratie, de btw correcties einde jaar, de jaarrekening en de belastingaangifte IB/VPB. 


Wij factureren je 50% van onze standaard abonnementsprijs.

M.b.v onze boekhoudsjabloon

Je doet zelf de boekingen de de btw aangiften. Daarvoor krijg je van ons gratis een sjabloon. Dat sjabloon ondersteunt bij het doen van btw-aangifte en geeft je voortdurend inzicht in je omzet en kosten.


Je kunt ons onbeperkt vragen stellen. We zorgen er voor dat je niet vast loopt, controleren jouw boekingen, doen de vaste activa administratie, de btw correcties einde jaar, de jaarrekening en de belastingaangifte IB.


Wij factureren je €44 per maand (uitsluitend ZZP/starter).

 

Extra diensten buiten de vaste abonnementen

Rapport met tussentijdse cijfers

Met onze online inzage kun je je cijfers altijd inzien. Wil je in de loop van het jaar een rapport met cijfers van ons ontvangen voor je bank, o.i.d. Tarief: €250,-


Na vertrek 7 jaar toegang

Als je vertrekt bij ons of je bedrijf beëindigt, heb je de keuze om je administratie te laten verwijderen of om te zetten naar een archief administratie.

Als je kiest voor verwijderen, ontvang je van ons een bestand met jouw bedrijfsgegevens (z.g. AuditFile) en verwijderen we je administratie. In die AuditFile zijn de scans van je facturen niet opgenomen. Wij brengen dan verder geen kosten meer in rekening.

Als je kiest voor een archief administratie zijn al je gegevens nog 7 jaar lang te raadplegen inclusief de scans van je facturen. Tarief: €50,- per jaar.


Aangifte btw via MOSS

Als je volledig digitale diensten levert aan particulieren, moet je aangifte doen in het land van je afnemer. Dat kan via de Nederlandse Belastingdienst middels de regeling MOSS. Dat is een aparte aangifte naast de regulier btw aangifte. Tarief: €200,- per jaar.


Geconsolideerde jaarrekening

Standaard ontvangt iedere BV een eigen enkelvoudige jaarrekening. Heb je daarnaast ook een geconsolideerde jaarrekening nodig? Die kunnen we ook opstellen. Het extra bedrag dat je betaalt is afhankelijk van het aantal BV’s dat wordt meegenomen in de consolidatie. Tarief: €375 voor 2 BV’s, elke extra BV kost €250,-


BV in of BV uit

Op enig moment kan het interessant zijn om een Eenmanszaak of VOF om te zetten in een B.V. of andersom. Aan deze overgang zitten fiscaal wel wat haken en ogen. Wij kunnen je daarbij begeleiden en ervoor zorgen dat het hele traject fiscaal goed verloopt. De manier waarop de transitie verloopt, verschilt per situatie. Wij zullen altijd vooraf een prijs voorleggen. Dat is dan ook een gegarandeerd vast tarief. Tarief: €300,- tot €900,-


Controleren financieel plan

Een financieel plan is onderdeel van een ondernemingsplan of een investeringsplan. De inhoud van dat plan maak je natuurlijk zelf. Als je dat plan door ons wil laten controleren en waar nodig aanpassen, dan kan dat. Tarief: €200,- tot €400,-


Begeleiding belastingcontrole

Soms besluit de belastingdienst om je administratie te controleren. Je krijgt hiervan een schriftelijke aankondiging. Omdat wij alle administraties goed bijhouden, kunnen we je alle benodigde informatie leveren. Die kun jij aan de inspecteur overhandigen. En als de inspecteur aanvullende informatie wil zien, leveren wij die ook. Daarom zijn wij niet nodig bij de controle. Wil je dat wij toch fysiek aanwezig zijn? Dat is natuurlijk geen probleem. Tarief: €400,-


Middeling inkomen

Heb je de laatste jaren een wisselend inkomen gehad? dan kun je via onze site een rekenmodel aanschaffen en zelf een verzoek indienen bij de belastingdienst. Je kunt ook ons verzoeken dat voor jou te doen. Tarief: €75,-


Indienen van een voorlopige aangifte

Op jouw verzoek kunnen we een voorlopige aangifte IB of VPB indienen. Tarief: 90,-


Dividend belasting

Keer je dividend uit? Dan kunnen we voor je BV een aangifte dividendbelasting indienen, tarief €80,-(inclusief verslag AvA); met een uitkeringstoets. Tarief: €200,- tot €300,-


Overige activiteiten

Dit kunnen activiteiten zijn over belastingjaren waarin de administratie niet door ons werd verricht. Of het maken van berekeningen en het geven van adviezen. Dit factureren we op uur basis.

Tarief voor boekhoud werkzaamheden €60,- per uur, voor berekeningen en fiscale adviezen €80,- per uur