Administratiekantoor in Woerden voor meer tijd en meer winst

Administratiekantoor in Woerden voor meer tijd en meer winst

Als ons administratiekantoor Woerden je boekhouding doet, zorgen we voor meer tijd en meer winst. 

 Hoe we dat doen? Dat proces verloopt in 3 stappen. We zorgen voor:

  • een in hoge mate geautomatiseerde boekhouding,
  • een winstplan voor meer winst,
  • goed beheer van je geld waardoor je altijd genoeg geld hebt.

Een boekhouding in een half uur per week

De gemiddelde ondernemer besteed ongeveer 2 dagen per maand aan zijn administratie. Onze klanten niet.


Wij helpen je met nieuwe systemen, processen en gewoonten. Zo doende wordt de boekhouding een wekelijkse gewoonte die vrijwel geen tijd en energie kost. Dit bereiken we door:

  • Een volledige online boekhouding, die we bijna altijd bijwerken binnen 48 uur
  • Optimaal gebruik van technologie met internet koppelingen naar bankrekeningen, scan en herken software voor facturen, slimme apps voor fotograferen van bonnetjes en betaalopdrachten automatisch gereed zetten vanuit de boekhouding.
  • Inrichten van duidelijke processen die consequent uitgevoerd worden (ook bij jou).

Dus als je op zoek bent naar een modern administratiekantoor in Woerden denk dan aan Boekhoudbedrijf voor MKB.

Uitspraak van een klant van ons administratiekantoor in Woerden:

“Wat werkt dit makkelijk! Voorheen was ik bijna een dag per week kwijt aan de verwerking en betaling van al die facturen (ongeveer 1000 per jaar).

Sinds wij zijn overgestapt naar dit administratiekantoor in Woerden worden alle facturen gescand, gemaild en grotendeels automatisch geboekt. De bankmutaties worden automatisch ingelezen en het systeem legt de verbinding tussen betaling en factuur.

Vanuit de boekhouding kan ik een betaalbestand selecteren voor de facturen die betaald moeten worden. Dat bestand wordt automatisch klaar gezet in ons RABO betaalsysteem. Voor al die betalingen hoef ik niets meer in te voeren, alleen maar te accorderen. Vervolgens worden ze op de juiste datum betaald.

Daarnaast heb ik voortdurend actueel inzicht in nog niet betaalde facturen en de hoogte van de te betalen btw.”


Een winstplan voor meer winst (optioneel)

Het grote voordeel van een winstplan is dat het dwingt om te kijken naar de toekomst.

In zijn basis vorm bestaat het winstplan uit streefwaarden voor omzet, kosten, jouw salaris, belastingen en winst (na aftrek van jouw salaris) voor komend jaar. Dus slechts 5 rubrieken waarvoor jij vaststelt op welke cijfers je wil uitkomen in komend jaar.

Om dat winstplan te maken, gaan we in gesprek over bijvoorbeeld:

  • Welke omzet denk je komend jaar te maken?
  • Wat is nodig om die omzet te bereiken?
  • Welke kosten moet je daarvoor maken?
  • Als het tegenzit, met welke acties kun je dan bijstellen?
  • Enz.

Een winstplan geeft focus, het helpt bij het maken van keuzes en leidt daarom tot meer winst. En in ons administratiekantoor in Woerden zijn we van mening dat een gezonde winst noodzakelijk is. Als een bedrijf structureel te weinig winst maak, gaat het lijken op een hobby.

Administratiekantoor Woerden helpt met beheer van je geld (optioneel)

Door goed beheer van je geld heb je altijd genoeg geld. Goed omgaan met je geld blijkt in praktijk moeilijker dan geld te verdienen. Er gaan dan ook meer bedrijven failliet door gebrek aan geld dan door het leiden van verliezen. Dat sluit overigens niet uit dat je weleens moet lenen voor de groei van je bedrijf.

Jouw winstplan met streefcijfers voor omzet, kosten, salaris, belastingen en winst is het fundament. En het is supereenvoudig, slechts 5 rubrieken. Wij rapporteren jou maandelijks of per kwartaal over de werkelijke cijfers t.o.v. de door jouw beoogde cijfers. Omdat het een erg eenvoudig schema is, kijk jij daar goed naar. En zijn er grote afwijkingen tussen beoogde en werkelijk cijfers dan moet daarop actie worden ondernomen.

Nu heb je waarschijnlijk de volgende vragen:

Zijn ze wel betrouwbaar?

Een goede vraag, want je geeft niet zomaar al je gegevens aan een administratiekantoor. Wij zijn buitengewoon betrouwbaar……… Nee, dit is geen grapje. Vraag het aan onze klanten. Wij verlagen zelfs op eigen initiatief ons tarief als we constateren dat het afgesproken tarief eigenlijk te hoog is in verhouding tot de werkzaamheden.

Daarnaast zijn we lid van het NOAB. Dus als we een geschil samen niet kunnen oplossen, Kun je een klacht indienen bij het NOAB.

Kan ik elders niet veel goedkoper terecht?

Niet veel goedkoper. Ongetwijfeld wel iets goedkoper. We concurreren niet op prijs. Onze tarieven zijn gebaseerd op een schatting van de hoeveelheid werk bij een normale administratie. En als online administratiekantoor werken we erg efficiënt door zoveel mogelijk te automatiseren. Binnen die randvoorwaarden bepalen we een prijs.

Overstappen is ingewikkeld volgens mijn boekhouder?

Onjuist, overstappen is eenvoudig. Neem contact met ons op voor een afspraak. Als we een klik hebben dan richten we binnen één dag jouw administratie in en kan je starten.

De meest recente jaarrekening van je huidige administratiekantoor is het startpunt. En is die nog niet gereed? Je kan toch starten. Zodra die jaarrekening gereed is, verwerken we die gegevens.

Zijn ze wel deskundig?

Lees de vele artikelen over allerlei onderwerpen op onze website. We hebben uitstekende fiscale en administratieve kennis. Onze klanten werken vanuit een eenmanszaak, vof, BV of stichting. En soms krijgen we een vraag waarop we het antwoord niet weten. Daarom hebben we een samenwerkingsverband met de Loorbach Financiële Diensten..

Online klinkt modern, maar adviseren jullie mij ook?

Deze vraag krijgen we vaak. Uiteraard adviseren we jou, niet alleen gevraagd maar ook ongevraagd. Daarom lopen we een paar keer per jaar jouw administratie door om te zien of we zaken kunnen verbeteren.

Verder nodigen we je uit om ons vragen te stellen zodra je advies nodig hebt. Want dat weet jij altijd het beste!

Wat betaal ik boven het vaste maandtarief?

Niets. We rekenen een vast bedrag per maand voor een compleet pakket van diensten. Dat pakket levert alle diensten die nodig zijn voor je administratie en belastingaangiften.

Voor extra diensten die buiten het vaste abonnement vallen, hebben we een aparte lijst onderaan onze pagina met tarieven.

Kan ik jullie alleen benaderen via telefoon, mail en skype?

Nee, je kunt ons altijd bezoeken voor een persoonlijk gesprek. Maar onze klanten wonen over heel Nederland verspreid. En als je ver weg woont, is een overleg via skype erg handig.

Uitbesteden van je administratie?

Wil jij ook besparen op belastingen en meer vrije tijd?

Wil je meer weten over ons administratiekantoor in Woerden? Bel ons, mail ons of bezoek ons. Of heb je liever dat wij contact met je opnemen? Laat dan hieronder je gegevens achter.