Boekhouding voor websites en webshops

Achter elke webshop zit een idee, je kon goedkoop inkopen, je zag een “gat in de markt” of je wist alles van je product. Toen je dit had uitgewerkt, wist je wat je sterke punten zijn en kon je dat in de markt gaan zetten.

Je hebt je webwinkel ontworpen en ingericht en je bent gestart. Nu is aandacht voor marketing onvermijdelijk. Om producten te verkopen zul je bezoekers naar je website moeten krijgen. Internet marketing is daardoor een kritische factor voor succes. Blijvend goed scoren in zoekmachines is belangrijk, maar niet eenvoudig. Dat vraagt focus op marketing en innovatie.

Speciale boekhouding voor websites en webshops

ie focus op marketing en innovatie vraagt tijd en aandacht. Daarom wil je geen gedoe met je administratie en belastingaangiften. Je wil wel voortdurend inzicht in je financiële situatie.

Dan ben je bij ons aan het goede adres!


Wij hebben veel ervaring met webshops. Je stuurt ons elke maand of kwartaal een verkoopbestand uit je webwinkel en een bestand van je betaalprovider (PayPal, Stripe, enz). Wij verwerken dat in totalen in de boekhouding. dat beperkt het aantal transacties en drukt de kosten van de administratie.


Als goede boekhouder zorgen wij er uiteraard voor dat alle mogelijkheden voor belastingbesparing worden benut!

Buitenlandse btw?

Verkoop je digitale producten in andere EU landen? Dan krijg je te maken met de wet MOSS. Daar weten wij alles van.

Of verkoop je goederen in andere EU landen en/of in landen buiten de EU? Dan krijg je te maken met andere btw regels. Wij hebben daar veel ervaring mee! Bel ons of mail ons als je daar meer over wil weten.


Dropshipping en geen btw betalen?

Dat kan op 2 manieren.

  • Door inkoop en verkoop van producten bij leveranciers van buiten de EU. Je moet dan wel aan de nodige btw-regels voldoen. Wij kunnen je hierover adviseren.
  • Door te bemiddelen voor de leverancier van buiten de EU.


Geïnteresseerd in onze boekhouding voor websites en webshops?

We nodigen je graag uit om vrijblijvend contact met ons op te nemen om de mogelijkheden te bespreken.

Zijn ze wel betrouwbaar?

Een goede vraag, want je geeft niet zomaar al je gegevens aan een administratiekantoor. Wij zijn buitengewoon betrouwbaar……… Nee, dit is geen grapje. Vraag het aan onze klanten. Wij verlagen zelfs op eigen initiatief ons tarief als we constateren dat het afgesproken tarief eigenlijk te hoog is in verhouding tot de werkzaamheden.

Daarnaast zijn we lid van het NOAB. Dus als we een geschil samen niet kunnen oplossen, Kun je een klacht indienen bij het NOAB.

Kan ik elders niet veel goedkoper terecht?

Niet veel goedkoper. Ongetwijfeld wel iets goedkoper. We concurreren niet op prijs. Onze tarieven zijn gebaseerd op een schatting van de hoeveelheid werk bij een normale administratie. En als online administratiekantoor werken we erg efficiënt door zoveel mogelijk te automatiseren. Binnen die randvoorwaarden bepalen we een prijs.

Overstappen is ingewikkeld volgens mijn boekhouder?

Onjuist, overstappen is eenvoudig. Neem contact met ons op voor een afspraak. Als we een klik hebben dan richten we binnen één dag jouw administratie in en kan je starten.

De meest recente jaarrekening van je huidige administratiekantoor is het startpunt. En is die nog niet gereed? Je kan toch starten. Zodra die jaarrekening gereed is, verwerken we die gegevens.

Zijn ze wel deskundig?

Lees de vele artikelen over allerlei onderwerpen op onze website. We hebben uitstekende fiscale en administratieve kennis. Onze klanten werken vanuit een eenmanszaak, vof, BV of stichting. En soms krijgen we een vraag waarop we het antwoord niet weten. Daarom hebben we een samenwerkingsverband met de Loorbach Financiële Diensten..

Online klinkt modern, maar adviseren jullie mij ook?

Deze vraag krijgen we vaak. Uiteraard adviseren we jou, niet alleen gevraagd maar ook ongevraagd. Daarom lopen we een paar keer per jaar jouw administratie door om te zien of we zaken kunnen verbeteren.

Verder nodigen we je uit om ons vragen te stellen zodra je advies nodig hebt. Want dat weet jij altijd het beste!

Wat betaal ik boven het vaste maandtarief?

Niets. We rekenen een vast bedrag per maand voor een compleet pakket van diensten. Dat pakket levert alle diensten die nodig zijn voor je administratie en belastingaangiften.

Voor extra diensten die buiten het vaste abonnement vallen, hebben we een aparte lijst onderaan onze pagina met tarieven.

Kan ik jullie alleen benaderen via telefoon, mail en skype?

Nee, je kunt ons altijd bezoeken voor een persoonlijk gesprek. Maar onze klanten wonen over heel Nederland verspreid. En als je ver weg woont, is een overleg via skype erg handig.

Uitbesteden van je administratie?

Hoe werkt het als je je boekhouding aan ons uitbesteedt?

bonnen fotograferen

Je bonnetjes en inkoopfacturen fotografeer (of scan) je. Daarna worden die automatisch naar  jouw administratie gemaild. Dat kan ook met een smartfoon. Wij doen de rest. Zo raak je nooit meer een bonnetje kwijt.



Als je gebruik maakt van onze  factuur module worden jouw verkoopfacturen automatisch geboekt. Tot 3 facturen per maand is de factuurmodule gratis, daarboven betaal je iets extra. De kosten daarvan bespaar je vaak weer omdat wij minder handmatige boekingen moeten doen.

We werken volledig online. Locatie speelt geen rol. Daarom wonen onze klanten door heel Nederland verspreid. Met online inzage heb je overal en altijd inzicht in je cijfers van globaal tot op niveau van mutaties en onderliggende facturen . En altijd actuele cijfers omdat wij alle mutaties binnen 48 uur verwerken.

Meestal kunnen we jouw betaalrekening automatisch koppelen met de boekhouding. Zo zijn je betaalgegevens altijd actueel. Daardoor heb je altijd inzicht in de facturen die nog niet betaald zijn.

Digitaal archief

Alle facturen worden ingelezen en gekoppeld aan de boekingen. Op die manier bouw jij een volledig digitaal archief op van al je facturen (en na vertrek bij ons houd je 7 jaar lang toegang, vrijwel kosteloos!).

Je kunt ons onbeperkt vragen stellen via telefoon, mail en Skype. Of als je in de buurt woont, kom je bij ons langs. Zonder extra kosten.



We maken een jaarrekening volgens in Nederland algemeen aanvaarde grondslagen. Als je een BV hebt, stellen we uiteraard ook wettelijk verplichte deponeringstukken op voor de KvK. Veel belangrijker, je hebt voortdurend online inzicht in de ontwikkeling van je Winst & Verlies rekening en je balans. Geen oude gegevens van vorig jaar, maar altijd actuele cijfers.

Jaarlijks bespreken we de jaarrekening met speciale aandacht voor financiële of fiscale zaken die je zou kunnen verbeteren. En als we in de loop van het jaar zien dat je voordelen kunt behalen, dan zullen we je ongevraagd advies geven.



Voor een vast maandbedrag voor de beste kwaliteit. Alles zit in je abonnement inbegrepen van invoer van facturen tot jaarrekening en belastingaangiften. Geen “uurtje-factuurtje” dus je weet 100% waar je aan toe bent. Zie onze scherpe tarieven.



Wil jij ook besparen op belastingen en meer vrije tijd?

Wil je meer weten over ons administratiekantoor in Woerden? Bel ons, mail ons of bezoek ons. Of heb je liever dat wij contact met je opnemen? Laat dan hieronder je gegevens achter.