arrow_drop_up arrow_drop_down

Administratie voor de bouw

Uitbesteden salarisadministratie

Uitbesteden salarisadministratie of zelf doen? Je loopt tegen die vraag op zodra je een of meer werknemers in dienst neemt. Vanaf dat moment moet je een salarisadministratie hebben. Je moet dan ook zorgen voor:

  • aanmelding als werkgever bij de Belastingdienst
  • een arbeidsovereenkomst
  • een loonheffingsverklaring van je werknemer.

Informatie van de Belastingdienst

Als administratiekantoor weten we dat een salarisadministratie aan veel voorwaarden moet voldoen.

Voor de salarisadministratie hebt je informatie nodig van de Belastingdienst. Die krijg je na aanmelding als werkgever. De belangrijkste gegevens zijn:

  • De aangiftebrief loonheffingen, waarin staat wanneer je aangifte moet doen. Je krijgt deze elk jaar in december.
  • De beschikking waarin staat bij welke sector je bent aangesloten, zodat je de juiste sectorpercentages gebruikt.
  • Nieuws over loonheffingen op de site van de Belastingdienst.

Voorwaarden van de belastingdienst

Er gelden bijzondere administratieve verplichtingen voor onder meer:

  • Vrijgestelde vergoedingen, uitkeringen en verstrekkingen (in natura, bijvoorbeeld maaltijden)
  • Salarisbestanddelen die onder de eindheffing vallen
  • Vergoedingen en verstrekkingen voor vervoer.

Sommige vergoedingen, uitkeringen en verstrekkingen zijn geen loon. Bij de loonadministratie moet je per werknemer de gegevens vastleggen van bijvoorbeeld:

  • Vaste kostenvergoedingen
  • Vergoedingen voor vervoer, verstrekkingen van vervoer (bijvoorbeeld een personeelsbus) en verstrekkingen voor vervoer (bijvoorbeeld een ov-abonnement)
  • Uitkeringen en verstrekkingen voor een opleiding voor het verwerven van inkomen
  • Verstrekkingen met een ideële waarde
  • Vergoedingen en verstrekkingen voor telewerken.

Het voeren van een salarisadministratie is specialistisch werk. Als MKB ondernemer moet je kiezen: uitbesteden salarisadministratie of zelf doen. Uitbesteden salarisadministratie is meestal de beste keus, tenzij je zelf beschikt over de specialistische kennis die hiervoor nodig is.


Uitbesteden salarisadministratie of zelf doen?

Uitbesteden salarisadministratie is voor kleine bedrijven altijd de beste keuze. Als wij jouw salarisadministratie uitvoeren, doen we het volgende voor je:

√ We vragen een loonheffingsnummer voor je aan (nodig voor de aangifte loonheffingen)
√ Je krijgt een template voor een arbeidsovereenkomst
√ Je krijgt een formulier voor een loonheffingsverklaring
√ We richten een complete salarisadministratie voor je in
√ We voorzien je elke maand van salarisspecificaties en een aangifte loonheffingen (Jij moet zelf het netto salaris en de loonheffingen betalen)

Nu heb je waarschijnlijk de volgende vragen:

Zijn ze wel betrouwbaar?

Een goede vraag, want je geeft niet zomaar al je gegevens aan een administratiekantoor. Wij zijn buitengewoon betrouwbaar……… Nee, dit is geen grapje. Vraag het aan onze klanten. Wij verlagen zelfs op eigen initiatief ons tarief als we constateren dat het afgesproken tarief eigenlijk te hoog is in verhouding tot de werkzaamheden.

Daarnaast zijn we lid van het NOAB. Dus als we een geschil samen niet kunnen oplossen, Kun je een klacht indienen bij het NOAB.

Kan ik elders niet veel goedkoper terecht?

Niet veel goedkoper. Ongetwijfeld wel iets goedkoper. We concurreren niet op prijs. Onze tarieven zijn gebaseerd op een schatting van de hoeveelheid werk bij een normale administratie. En als online administratiekantoor werken we erg efficiënt door zoveel mogelijk te automatiseren. Binnen die randvoorwaarden bepalen we een prijs.

Overstappen is ingewikkeld volgens mijn boekhouder?

Onjuist, overstappen is eenvoudig. Neem contact met ons op voor een afspraak. Als we een klik hebben dan richten we binnen één dag jouw administratie in en kan je starten.

De meest recente jaarrekening van je huidige administratiekantoor is het startpunt. En is die nog niet gereed? Je kan toch starten. Zodra die jaarrekening gereed is, verwerken we die gegevens.

Zijn ze wel deskundig?

Lees de vele artikelen over allerlei onderwerpen op onze website. We hebben uitstekende fiscale en administratieve kennis. Onze klanten werken vanuit een eenmanszaak, vof, BV of stichting. En soms krijgen we een vraag waarop we het antwoord niet weten. Daarom hebben we een samenwerkingsverband met de Loorbach Financiële Diensten..

Online klinkt modern, maar adviseren jullie mij ook?

Deze vraag krijgen we vaak. Uiteraard adviseren we jou, niet alleen gevraagd maar ook ongevraagd. Daarom lopen we een paar keer per jaar jouw administratie door om te zien of we zaken kunnen verbeteren.

Verder nodigen we je uit om ons vragen te stellen zodra je advies nodig hebt. Want dat weet jij altijd het beste!

Wat betaal ik boven het vaste maandtarief?

Niets. We rekenen een vast bedrag per maand voor een compleet pakket van diensten. Dat pakket levert alle diensten die nodig zijn voor je administratie en belastingaangiften.

Voor extra diensten die buiten het vaste abonnement vallen, hebben we een aparte lijst onderaan onze pagina met tarieven.

Kan ik jullie alleen benaderen via telefoon, mail en skype?

Nee, je kunt ons altijd bezoeken voor een persoonlijk gesprek. Maar onze klanten wonen over heel Nederland verspreid. En als je ver weg woont, is een overleg via skype erg handig.

Uitbesteden van je administratie?

Hoe werkt het als je je boekhouding aan ons uitbesteedt?

bonnen fotograferen

Je bonnetjes en inkoopfacturen fotografeer (of scan) je. Daarna worden die automatisch naar  jouw administratie gemaild. Dat kan ook met een smartfoon. Wij doen de rest. Zo raak je nooit meer een bonnetje kwijt.



Verkoopfacturen

Als je gebruik maakt van onze  factuur module worden jouw verkoopfacturen automatisch geboekt. Tot 3 facturen per maand is de factuurmodule gratis, daarboven betaal je iets extra. De kosten daarvan bespaar je vaak weer omdat wij minder handmatige boekingen moeten doen.

Locatie onbelangrijk

We werken volledig online. Locatie speelt geen rol. Daarom wonen onze klanten door heel Nederland verspreid. Met online inzage heb je overal en altijd inzicht in je cijfers van globaal tot op niveau van mutaties en onderliggende facturen . En altijd actuele cijfers omdat wij alle mutaties binnen 48 uur verwerken.

Nog niet betaalde facturen

Meestal kunnen we jouw betaalrekening automatisch koppelen met de boekhouding. Zo zijn je betaalgegevens altijd actueel. Daardoor heb je altijd inzicht in de facturen die nog niet betaald zijn.

Digitaal archief

Alle facturen worden ingelezen en gekoppeld aan de boekingen. Op die manier bouw jij een volledig digitaal archief op van al je facturen (en na vertrek bij ons houd je 7 jaar lang toegang, vrijwel kosteloos!).

Onbeperkt vragen stellen

Je kunt ons onbeperkt vragen stellen via telefoon, mail en Skype. Of als je in de buurt woont, kom je bij ons langs. Zonder extra kosten.



Inzichtelijke jaarrekening

We maken een jaarrekening volgens in Nederland algemeen aanvaarde grondslagen. Als je een BV hebt, stellen we uiteraard ook wettelijk verplichte deponeringstukken op voor de KvK. Veel belangrijker, je hebt voortdurend online inzicht in de ontwikkeling van je Winst & Verlies rekening en je balans. Geen oude gegevens van vorig jaar, maar altijd actuele cijfers.

Bespreking attentiepunten

Jaarlijks bespreken we de jaarrekening met speciale aandacht voor financiële of fiscale zaken die je zou kunnen verbeteren. En als we in de loop van het jaar zien dat je voordelen kunt behalen, dan zullen we je ongevraagd advies geven.



Vaste maandtarieven

Voor een vast maandbedrag voor de beste kwaliteit. Alles zit in je abonnement inbegrepen van invoer van facturen tot jaarrekening en belastingaangiften. Geen “uurtje-factuurtje” dus je weet 100% waar je aan toe bent. Zie onze scherpe tarieven.



Wil jij ook besparen op belastingen en meer vrije tijd?

Wil je meer weten over ons administratiekantoor in Woerden? Bel ons, mail ons of bezoek ons. Of heb je liever dat wij contact met je opnemen? Laat dan hieronder je gegevens achter.